سعید خلیفی
متخصص سرویس های مایکروسافت

تفاوت های ویندوزهای Seven و Eight و معرفی امکانات جدید ویندوز 8

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

1- رابط لمسی ویندوز 8


اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8


Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر


با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

4- افسون های ویندوز 8 (Charm)


قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)


با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

6- پشتیبانی از پردازنده های ARM


تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

7 - فروشگاه ویندوز


بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)


گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود "ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم" موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

9- گذرواژه تصویری (Picture Password)


به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

10- Refresh و Reset


زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)


Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

12- Skype


با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

13- Task Manager


تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/d56f3aec-be79-4ec2-b503-26f149c20570||

ویندوز 8 یک نسخه کاملا جدید از ویندوز است که به اضافه دسکتاپ سنتی که در ویندوزهای قدیمی هم وجود داشت، یک رابط کاربری با سبک و سیاقی جدید برای صفحه لمسی ها را دارا است. چه برای لپتاپ های لمسی و چه برای تبلت ها و کامپیوترهای همه کاره (All in one PC).با وجود اینکه تمامی کامپیوترها در هنگام عرضه ویندوز 8 از امکانات صفحه لمسی برخوردار نخواهند بود، ولی پیش بینی میشود که کامپیوترهای بسیاری تا سال آینده به فناوری صفحه لمسی تجهیز خواهند شد.ویندوز 7 یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود، به خصوص که ویندوز Vista با مشکلاتش نگاه ها را از مایکروسافت برگردانده بود. ویندوز ویستا به مردم یادآوری کرد که مردان بزرگ ردموند (Redmond) حاضر به دست کشیدن نیستند.ویندوز 8 عرضه شد و پرسش بزرگ این است که آیا میتواند جا پای پدر خود (ویندوز 7) بگذارد، آیا میتواند خود را به سلطه تبلت های آیپد گونه (iPad-Like Tablet) وارد کند، در حالی هدف اصلی آن، کنترل قلمرو لپتاپ ها و دسکتاپ ها است.ویندوز 8 یک سیستم عامل مخصوص گوشی هوشمند نیست، اما بخش عظیمی از طراحی، رابط کاربری و کد های خود را با همپای خود در گوشی های هوشمند شریک است. (Windows Phone 8) در زیر به بزرگترین تفاوت های ویندوز 7 و ویندوز 8 اشاره میکنم.

!!! 1- رابط لمسی ویندوز 8
--
اولین و بارزترین تفاوت در Touch Interface این 2 سیستم عامل میباشد. ویندوز 7 هم از Touch پشتیبانی میکرد، ولی ایده آل نبود. کنترل لمس به خوبیه ویندوز 8 نبود. به هر حال پشتیبانی از Touch در ویندوز 8 به شدت بهتر شده، به نحوی که شما بدون هیچ مشکلی پنجره ها را ببندید و گزینه ها را در منوها انتخاب کنید. ویندوز آنقدر هوشمند شده که میتواند بگوید شما چه کاری قرار است انجام دهید.نکته بعدی اینکه Start Screen در اصل برای Touch ساخته شده است. این به آن معنی است که کاشی ها (Tile) جای منو ها (Menu) را گرفته اند و دسترسی به مراتب سریعتر شده، همچنین کیبورد درون صفحه (On-Screen Keyboard) و تشخیص دست خط (Hand Writing Recognition) به مراتب بهتر شده اند.شما لازم نیست کامپیوتر لمسی برای ویندوز 8 داشته باشین، رابط کاربری با کامپیوتر های غیر لمسی هم خوب کار میکند و خیلی Mouse و Trackpad از شرکت هایی مثل مایکروسافت و Logitech در بازار هستند که اشارات و حرکات (Gesture) ویندوز 8 را پشتیبانی میکنند.

||http://www.tosinso.com/files/get/68e9d274-d858-44de-961a-53202d0adc91||

!!! 2- صفحه شروع (Start Screen) ویندوز 8
--
Start Menu که در ویندوزهای قبلی مورد استفاده قرار میگرفت، جای خودشو به Start Screen داده که حال و هوای Windows Phone را به کامپیوترهای رو میزی داده است. از Start Screen هم میتوانید برنامه های معمولی را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، هم میتوانید نرم افزارهای اختصاصی Metro را اجرا کنید که دارای Modern UI هستند. مثل نرم افزار Mail، Messages و Skype که داخل Start Screen قرار داده شده اند. البته اگر نرم افزاری را در دسکتاپ خودتان اجرا کنید، همچنان Recycle Bin و نوار ابزار (Taskbar) آشنای ویندوز را مشاهده خواهید کرد.برای دسترسی به Start Screen هم میتوانید موس خود را به گوشه پایین سمت چپ صفحه خود ببرید و هم میتوانید از کلید لوگوی ویندوز روی کیبورد خود استفاده کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/136ae44f-c339-40bd-85c7-701d48329b7c||

!!! 3- پشتیبانی بهتر از چند نمایشگر
--
با توجه به استفاده روز افزون کاربران از چند نمایشگر (Monitor) به طور همزمان، مایکروسافت تصمیم به بازنگری در پشتیبانی خود از چند نمایشگر به طور همزمان گرفته است.بدین صورت که اکنون شما میتوانید Start Screen را در یک نمایشگر و دسکتاپ را در نمایشگر دیگری داشته باشید و یا اینکه میتوانید دسکتاپ و نوار ابزار را در هر 2 نمایشگر داشته باشید.شما همچنین میتوانید 2 پس زمینه (Background) مجزا برای نمایشگرهای خود داشته باشید. ویندوز 8 همچنین این امکان را برای شما فراهم میاورد که صفحه را مابین نرم افزارهای خود که از قابلیت Modern UI پشتیبانی میکنند، تقسیم کنید. برای مثال میتوانید Windows Messenger را در یک سوم صفحه و دسکتاپ را در دو سوم دیگر صفحه خود داشته باشید که البته عادت کردن به این حالت، زمان بر خواهد بود!

||http://www.tosinso.com/files/get/861a99e4-7652-4460-937d-7857ca11a1ce||

!!! 4- افسون های ویندوز 8 (Charm)
--
قابلیت جدید ویندوز 8 چیزی است که مایکروسافت آن را افسون میخواند. این افسون ها زمانی ظاهر میشوند که موس خود را به منتهی علیه سمت راست صفحه (بیشتر در کامپیوتر های دسکتاپ) و یا صفحه دسکتاپ خود را از راست به چپ حرکت دهید (لپتاپ های لمسی و تبلت ها).این افسون ها شما را قادر به دسترسی به Start Screen در یک دستگاه لمسی میسازند. (اگرچه خیلی از این دستگاه ها دارای کلید ویندوز 8 در گوشه صفحه و یا کلید فیزیکی ویندوز روی کیبورد خواهند بود) دکمه های دیگر شامل Search، Share، Devices و Settings هستند و دسترسی سریع به آن بخش های مربوطه را برای شما فراهم میکنند.جدای از جستجو در نرم افزارها و فایل های شما، این افسون ها با نرم افزارهای گوناگونی کار میکنند. برای مثال یک نرم افزار اجتماعی (Social App) میتواند از قابلیت افسون Share برای به اشتراک گذاری راحت و سریع فایل ها در آن نرم افزار استفاده کند. (این فابلیت وابسته به امکانات نرم افزار مورد استفاده میباشد) افسون Settings امکان دسترسی سریع به کارایی های اولیه مانند باندی صدا، روشنی تصویر و همینطور خاموش و یا Restart کردن کامپیوتر را به شما میدهد.افسون های Search و Devices هم همانطور که از اسمشان پیدا است، شما را به بخش های جستجو و سخت افزار هدایت میکنند. بهترین افسون در میان این افسون ها، Share میباشد که بسیار جالب میباشد.

||http://www.tosinso.com/files/get/b31a7597-880a-47da-b02c-d4442d152e51||

!!! 5- بخش جستجو و اجتماعی ویندوز 8 (Search and Social)
--
با از رده خارج شدن Start Menu قبلی، امکان جستجو هم از طریق افسون جستجو و هم از طریق Start Screen مهیا است. فقط کافیست در Start Screen شروع به تایپ کنید و نتایج جستجوی نرم افزارها و فایل ها برای شما نمایان خواهند شد.درست همانند افسون Share، افسون Search نیز وابسته به نرم افزار ها میباشد، به این معنی که شما میتوانید درون نرم افزارها را نیز جستجو کنید. برای مثال میتوانید جستجوی اینترنتی انجام دهید، یا از طریق نرم افزار مسافرت (Travel App) به دنبال مقصدی بگردید. جستجوی اینترنتی بسیار قدرتمند و سریع بوده، و راه آسانی برای اجرا کردن مرورگر اینترنت و جستجوی سریع میباشد.برای بخش اجتماعی، ویندوز 8 به صورت بومی از Facebook، LinkedIn و Twitter پشتیبانی میکند و شما میتوانید از اخبار و بروزرسانی های سایت های اجتماعی را از طریق نرم افزار مردم (People App) اطلاع پیدا کنید.

||http://www.tosinso.com/files/get/aa708c53-68f7-45d5-83a7-c86932094453||

!!! 6- پشتیبانی از پردازنده های ARM
--
تا به امروز، ویندوز فقط از پردازنده های x86 اینتل و AMD پشتیبانی میکرده است. اما این با ظهور ویندوز 8 تغییر کرده است و پشتیبانی دستگاه ها با ساختار ARM هم به ویندوز 8 افزوده شده است.طراحی Chip های ساختار ARM (سازنده ARM یک شرکت انگلیسی میباشد) در دستگاه های بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و مایکروسافت مشتاق است که ویندوز را در دسترس هرچه بیشتر عموم قرار دهد. به خصوص روی تبلت های ارزان تر ویندوز 8 که این کار برای رقابت با تبلت های اندرویدی و iPad ها میباشد.درحالی که ARM ساختار پردازشگرهای این دستگاه ها را فراهم میکند، شرکت های متعددی پردازشگر بر پایه ARM تولید میکنند. باید انتظار داشته باشیم که ویندوز 8 را روی تبلت هایی با پردازشگر Tegra 3 از Nvidia و یا Snapdragon از Qualcomm مشاهده کنیم.نسخه ای از ویندوز 8 که روی دستگاه های بر پایه ARM استفاده میشود، Windows RT نامیده میشود (مخفف Runtime). به این معنی که نمیتوان این سیستم عامل را به طور جداگانه خریداری کرد، بلکه روی دستگاه عرضه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/61951567-62f8-4d38-92ac-8ae3d4318e3d||

!!! 7 - فروشگاه ویندوز
--
بخش کلیدی ویندوز 8، فروشگاه ویندوز میباشد که نرم افزار های دسکتاپ و Modern UI را به صورت رایگان و غیر رایگان ارائه میکند. شما میتوانید از طریق افسون Search به جستجو در فروشگاه ویندوز بپردازید. همینطور میتوانید نرم افزارها را بر اساس بهترین های رایگان، بهترین های غیر رایگان و همینطور دسته بندی موضوعی، مشاهده کنید.زمانی که این نرم افزارها بروز میشوند، شما به راحتی میتوانید این بروزرسانی را انجام دهید، درست به راحتی بروزرسانی نرم افزارها روی اندروید و iOS.

||http://www.tosinso.com/files/get/fcc2ce7b-f411-46d3-a213-9119cf66c68d||

!!! 8- قابلیت یکپارچه سازی با محاسبات ابری (Cloud Integration)
--
گرچه ممکن است مایکروسافت با استیو جابز که گفته بود ما در دوره پس از کامپیوتر شخصی هستیم موافق نباشد، واضح است که آنها مشتاق هستند که قابلیت محاسبات ابری را درون ویندوز 8 جای دهند.این به معنی وجود نرم افزار اختصاسی SkyDrive روی ویندوز است که با استفاده از آن، شما میتوانید اطلاعات خود را درون آن ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید، به اطلاعات خود در هر جایی از این کره خاکی دسترسی داشته باشید. نرم افزارهای Office 2013 نیز با قابلیت های SkyDrive عرضه شده اند.مایکروسافت همینطور تنظیمات کامپیوترهای ویندوز 8 شما را همگام سازی (Sync) میکند (مانند History در Internet Explorer). عکس های شما نیز میتوانند مابین چند کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/b4b81314-4a16-4f72-a735-26bc5d0b3d9a||

!!! 9- گذرواژه تصویری (Picture Password)
--
به طور سنتی کاربران برای ورود به کامپیوترهای خود، گذرواژه های خود را تایپ میکنند. ویندوز 8 گذرواژه تصویری را اضافه کرد. در هنگام ورود به کامپیوتر، کاربران تصویری را مشاهده میکنند و با لمس کردن قسمت های معینی از آن تصویر، میتوانند وارد کامپیوتر خود شوند.البته این نوع راه ورود، مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارد. برای مثال میتوان از فاصله دور از این تصویر فیلم گرفت و حرکات را ضبط کرد، همچنین اگر کاربران قسمت های معین عکس را فراموش کنند، وارد شدن به راحتی قبل نخواهد بود.

||http://www.tosinso.com/files/get/a7e9b5d0-7c0c-4298-b4d4-de709a5e944c||

!!! 10- Refresh و Reset
--
زمانی که ویندوز 8 دارای مشکل شود، کاربران 2 گزینه خواهند داشت: Refresh و Reset عملیات Refresh  سبک تر از Reset عمل میکند. Refresh عملا ویندوز 8 را مجددا نصب میکند، ولی اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگه میدارد. به این گونه که اطلاعات و تنظیمات شما را درون پارتیشن دیگری ذخیره میکند، نسخه جدید و تازه ای (Fresh) از سیستم عامل را نصب میکند و سپس اطلاعات و تنظیمات را Restore میکند.Refresh همچنین نرم افزارهای پیشرفته ای (Modern App) که نصب کرده بودید را نگه میدارد. گرچه نرم افزارهای سنتی و دسکتاپی میبایست مجددا نصب شوند.Reset به کاربر امکان شروع دوباره را میدهد. Reset تمام سیستم عامل، تنظیمات، اطلاعات و نرم افزارها را حذف میکند و یک نسخه جدید و تازه از ویندوز 8 را نصب میکند.ویندوز 8 امکان حذف عمیق (Thorough) را در هنگام Reset به شما میدهد. اگر هدف شما از انجام Reset، حذف تمام اطلاعات حیاتی خود از کامپیوتر بوده، به نحوی که امکان بازگرداندن این اطلاعات مهیا نباشد، گزینه حذف عمیق بیت های تصادفی را روی همه سکتور (Sector) های هارد دیسک شما میریزد، که باعث میشود اطلاعات شما غیر قابل بازگشت شوند.

||http://www.tosinso.com/files/get/037603e3-96a8-49dc-a5e5-398e3c17111d||

!!! 11- Boot امن، Boot مطمئن (Secure Boot، Trusted Boot)
--
Secure Boot، در هنگام روشن شدن سیستم اطمینان حاصل میکند که هسته ویندوز (Kernel) خراب نشده است و همان هسته ای که توسط مایکروسافت تائید (Sign) شده است.Trusted Boot، نرم افزار ضد بدافزار (Anti-Malware) را قبل از بوت شدن سیستم عامل اجرا میکند که این امر باعث میشود که بدافزار امکان از کار انداختن Anti-Malware را نداشته باشد.این قابلیت کاملا جدیدی در ویندوز است و حرفه ای ها میگویند که بهبودی قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت ویندوزبه حساب می آید.

||http://www.tosinso.com/files/get/d3e7d917-2176-4339-9c97-c968abec0093||

!!! 12- Skype
--
با توجه با اینکه مایکروسافت Skype را خریداری کرده است، Skype در دل ویندوز 8 قرار داده شده است. اگر کاربران نرم افزار Skype را از فروشگاه ویندوز تهیه کنند، Skype قادر خواهد بود خود را با نرم افزار People، یکپارچه (Integrate) کند که باعث میشود اطلاعات تماس های شما (Contact) در Cloud ذخیره گردند. Tile مربوط به اسکایپ در Start Screen، کاملا زنده خواهد بود و آخرین پیام ها و تماس های پاسخ نداده شما را نشان خواهد داد. کاربران میتوانند با بقیه کسانی که از Skype استفاده میکنند، تماس برقرار کنند و یا با استفاده از صفحه شماره گیر جدید (Dial Pad)، با تلفن دیگران تماس بگیرند (که البته رایگان نخواهد بود)

||http://www.tosinso.com/files/get/a50b57ab-8ba3-47c6-b24d-515236d2f6cb||

!!! 13- Task Manager
--
تفاوت قابل ذکر دیگر بین ویندوز 7 و ویندوز 8، Task Manager میباشد. ظاهرا ویندوز 7 آخرین نسخه ای است که از این ابزار کارامد با ظاهر کلاسیک استفاده میکند. Task Manager جدید ساده تر و کاربر پسند تر شده است و فقط نرم افزارها و پردازش های در حال اجرا را نشان میدهد. هر کدام از این نرم افزارها و پردازش ها به راحتی یک کلیک بسته خواهند شد که باعث آزاد شدن Resource های کامپیوتر شما میشود. همچنین با کلیک بر روی More Details، امکانات پیش رفته ای برای حرفه ای ها ارائه خواهد شد.

||http://www.tosinso.com/files/get/4fc53fb8-51ca-4bfb-92f3-e6fc4a453c31||

نویسنده : سعید خلیفی
منبع: |جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو::https://microsoft.tosinso.com|
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد

نویسنده : سعید خلیفی

منبع: جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد


نظرات